keurkozijn

  • royalblue

    I know, maar het was weer zo'n hetze tegen één bedrijf en zoals ik in mijn vorige bericht schreef, vind ik het moeilijk te behappen dat mensen zómaar hun handtekening zettten en niet eerst goed nadenken.

    Ben benieuwd hoe jij/jullie KK vinden. Ze beginnen bij ons denk ik zo in september/oktober, want aug is bouwvak. Wij laten het hele huis doen (9 ramen totaal incl. schuifpui) in houten kozijn. Misschien kunnen we via deze thread contact houden over de vorderingen. Mochten er zich toch problemen voordoen, sta je samen wellicht sterker?

    Maar voorlopig ga ik gewoon van het positieve uit.

    groetjes.

  • KH

    Keurkozijn is in verschilende TV-programma's te zien = behoorlijk veel reclame. Heb ook vermoedens dat medewerkers van het bedrijf zeer actief zijn in allerlei forums op internet om posietief over te schrijven - lees maar reclame maken.

    Wie betallen wil voor de beroemdheid v.h. bedrijf mag dat zelf weten, ik niet.

    Verder zeggen ze zelfreinigend glas in het kozijn te hebben, prima, maar als je niet hoog in een flat woont of geen ramen neemt die naar buiten openen heb je daar weinig aan. Maar je betaald wel ervoor.

    Slechte ervaringen heb ik niet alleen bij het forum Bij Kassa/Varra gelezen, maar ook bij Tros Radar zijn ze ter sprake geweest. En ook bij ‘Ook dat nog’. Gaat een belletje rinkelen?

  • royalblue

    Ik maak geen reclame voor KK, maar wij hebben -tot nog toe- geen slechte ervaring met dit bedrijf. We hebben niet voor niets ruim een half jaar gezocht naar een goed bedrijf en er is ook nog zoiets als ‘gutfeeling’. Ik merk dat ik nu in de verdediging schiet, maar je reactie is wel erg ‘duh’. Je gaat wel erg af op de negatieve berichten van anderen. Als je zelf ervaring met dit bedrijf hebt, ok. Maar die indruk krijg ik niet.

    Nadenken en goed onderzoek doen. Volgens mij heb ik dat ook al eerder gezegd. Nooit laten pushen door een verkoper. In hoeverre de VKG achter je staat als je problemen hebt weet ik niet, maar het is een goed uitgangspunt. Beter WEL VKG-lid dan niet.

    Het zelfreinigend glas is een OPTIE en werd ons zelfs afgeraden omdat het grootste glasoppervlak bij ons niet aan de ‘regenkant’ zit en je dus weinig profijt hebt van dit soort glas. We BETALEN dus ook niet voor deze optie.

    Ik denk echt dat je alle reclame die het bedrijf maakt los moet zien van de klachten. Ze zijn er alleen wat agressiever in. Dat is hun goed recht (en van ieder bedrijf overigens). GAMMA en PRAXIS worden overigens ook veel gepromoot in programma's en je ziet veel commercials… Ik bedoel maar.

    Overigens is ‘ook dat nog’ al een tijdje niet meer op de buis…

    Even goede vrienden…

  • royalblue

    Zoals beloofd een update over KK:

    Inmiddels zitten we midden in de verbouwing. 9 ramen worden binnen 3 dagen erin gezet(dag één: 5 man, dag twee: 4 man, dag drie: 2 a 3 man). Dit is dag 2…

    Gisteren begonnen ze: Hele circus met kozijnen en al voor de deur. Begonnen om 8.00. Om 10.00 waren er al 4 ramen uitgesloopt. De planner van kk had bedacht dat de hijskraan maar de 2e dag moest komen. Bij kunststof kozijnen komt dat wel eens voor, vraag me niet waarom, maar wij hebben hout, dus moest er alsnog een kraan geregeld worden. Gevolg: alle werkzaamheden schoven op. Tot 19.00 doorgewerkt. Zij doodmoe, wij ook (nl. om 6.00 opgestaan om de laatste voorbereidingen te doen). De katten opgesloten in een kamertje, ook gestresst, maar ja. Afgesproken dat ze vandaag om 8.00 zouden komen.

    Dag twee: 6.50 uur ipv 8.00. Wij lagen nog te slapen… Alles snel snel…

    Probleem: het tegelwerk van de keuken (vorig jaar geplaatst), welke tegen het oude kozijn is aangeplaatst, zal hoogstwaarschijnlijk eraf komen. Wat nu? Geen tegels bewaard (normaal gesproken wel maar nu niet…) en bij het terugplaatsen, als dat al kan, krijg je een kleurverschil met voegen. KK gebeld: tja, het staat in de voorwaarden dat we daar niet verantwoordelijk voor zijn. Geantwoord dat de ‘maatopnemer’ het allemaal uitvoerig heeft bekeken en er nooit iets over heeft gezegd. Ook op de kopie van het matenformulier staat het niet vermeldt. Dus wie draait voor de schade (en de kosten op? Stel: 10 tegels gaan kapot. Als de tegels al zijn bij te bestellen, zit je waarschijnlijk met een kleurverschil. Als ze niet zijn na te bestellen, heb je echt een probleem. Moet je dus je hele keuken opnieuw tegelen. Om 10-20 EUR uit te geven voor een paar tegels vind ik niet zo'n probleem, maar tegels voor de hele keuken wél. KK schermt met ‘de regeltjes’, maar dat lost voor ons niets op.

    VKG gebeld: Dit was helemaal een farce! Waar het op neer kwam is dat wij DOM zijn geweest om eerst de keuken te laten plaatsen!! Was het VKG niet een vangnet voor de consument? Een vergelijking met ‘de tuin opknappen als je weet dat de riolering nog gedaan moet worden’ was echt de druppel. Wóest waren we. Je wordt gewoon als een kind behandeld. Geen oplossing. Niet meedenken hoe we het op kunnen lossen. Ja, het advies was: ‘probeer er met de jongens aldaar zo goed mogelijk uit te komen’ en: ‘tja, vanuit hier kan ik niet bekijken of u de situatie juist schetst’ (dus we liegen?). Ja, dáár heb je wat aan! Het enige wat we vroegen was: wat is er juridisch mogelijk om dit op te lossen, wat is ons recht?

    Uiteindelijk de consumentenbond gebeld (consument & recht). Daar kregen we meteen een duidelijk antwoord (en ze hoefden er niet eens persoonlijk voor naar onze tegeltjes te komen kijken…). Aangezien de kosten hetzelfde zouden zijn als we het wél van tevoren hadden geweten, kan je KK alleen verwijten dat ze niet zorgvuldig zijn geweest (je mag van een ‘maatopnemer’ een professionele houding verwachten, dus had hij het moeten/kunnen melden) en is KK niet één op één aansprakelijk stellen. Hoogstens een voorstel om de kosten te delen. He he, was dat nou zo moeilijk? Dat is tenminste een duidelijke stelling. Zijn er bij de VKG geen juristen?

    Is het VKG een wassen neus? Het ligt eraan hoe ze onze klacht in behandeling gaan nemen.

    Hopen dat het morgen minder stressvol is…

  • Harry

    VKG is echt een wassen neus. J van de Zee is directeur van Ventura Holding (Keurkozijn) en voorzitter van de VKG

  • j.stam

    ze zijn naar mijn mening heel slecht wij zijn

    al 7 jaar bezich met onze dakkappel.

  • Chris

    Tsja, bij twijfel niet inhalen.

    Maw, niet mee in zee gaan dus.

    In September hebben ze een schuifpui geplaatst en het zal uiteindelijk allemaal best goed komen maar ze moeten voor de 3de keer terug komen (Januari 2011 wordt dat).

    Je bent als klant geen koning en van enige toeschietelijkheid is geen sprake.

    Geen prettige club om zaken mee te doen.

  • Rogier

    Persoonlijk niet echt goede verhalen over Keurkozijn gehoort. Zelf heb ik me kozijnen bij Raamcentrum gekocht het is het proberen waard.

  • bertje

    heb je alles al betaald dan

    Pas betalen als alles goed is>

  • fam kamphis in wijhe

    hallo

    wij hebben een schuifpui laten plaatsen door Keur Kozijn,

    Dit is allemaal perfect geregeld naar de wensen die wij hadden en

    ook netjes uitgevoerd.

    Nu laten we ook 4 ramen en 2 deuren plaatsen door Keur Kozijn.

    De man die hier kwam was heel vriendelijk en netjes en nam echt

    de tijd ervoor wat wij wilden.

    Er zijn namalijk zoveel mogelijkheden.

    Deze man komt ver weg en mag graag wandelen.

    We hebben hem gezegd, dat als ie een keer in de beurt gaat

    wandelen van wijhe dat ie zo langs kan komen om het eindresultaat te zien,

    Dit aanbod heeft hij zich ten harte genomen,

    Wijhe 28-01-2012 Fam. Kamphuis