Kunstofraam uit voegen

  • Roxie

    Gisteren wilde ik mijn raam van de open stand overzetten naar de kiepstand. Echter schoot hierdoor het raam er gedeeltelijk uit waardoor mijn raam dus zowel in kiepstand kan als in de gewone open stand.

    Ik zou graag willen weten hoe ik mijn raam weer normaal krijg.

    Alvast bedankt.

  • Lex

    Wat je kan doen is het raam weer terugzetten aan de beugel waar deze uitgeschoten is en dan met de klink langzaam te bewegen en druk uitoefenen waar deze eruitgeschoten is. Of een gegeven moment schier deze er weer is. Meestal is dit waar de kink halverwege kiep en draai stand staat.

    Het kan zij dat je het een paar keer moet doen, en je flink kracht moet zetten op de hoek waar de vleugel eruit geschoten is.

    Lukt dit niet dan zul het scharnier eraf moeten halen

    Er zijn beveiligingen die de klink blokkeren als het raam op kiep staat. Je kan dan niet meer rechtstreeks meer van kiep naar openen zetten. Je moet het raam dan eerst dicht maken. Zo voorkom je dit soort problemen.

  • Freddy

    De manier zoals hierboven is totaal fout en kan leiden tot schade.

    De enige goede manier is;

    * zet/druk het raam weer in de draai stand,dat wil zeggen bovenin moet hij zo staan zoals hij staat als je hem op de draaistand hebt.

    * vervolgens druk je de draaikiep beveiliging in(als deze erop zit,ter hoogte van de greep).

    * nu draai je de greep weer in de draai stand.

    Ik zit 14 jaar in de kunststof kozijnen.

    Mocht het niet lukken mail dan naar frth@home.nl

  • Sabrina

    7 jaar later dan zijn bericht maar nu nog steeds een reddende engel! Dank je wel Freddy, voor het ever posten van deze oplossing!