KUNSTSTOF KOZIJNEN

• w.JONKER

Beste lezers,

Mijn vriend en ik willen kunststof kozijnen maar weten niet met we in zee moeten gaan.We hebben al diverse offertes laten maken maar de prijzen varieëren nogal.Aangezien de bedragen vrij hoog kunnen zijn en we het wel goed willen laten doen ben ik benieuwd naar reacties.

Met vriendelijke groet,wendy

• Gerrit

Beste Wendy en vriend, Als je afgaat op wat de leveranciers zeggen kom je geen streep verder heb ik zelf gemerkt. Wat de één adviseert durft de ander weer af te raden. De een blijkt stukken duurder dan de ander en waarom ?

Soms 'zit het inderdaad in kwaliteit, soms in ruimere marge.

Bij ons kwam er een die zei dat HR glas niet zinvol is als de muren niet ook geisoleerd zijn. Alsof het warmteverlies via het glas afhankelijk zou zijn van het warmterverlies via de muren en v.v. Zo iemand valt bij mij af.

Veel offertes opvragen brengt geen duidelijkheid. Ga af op positieve ervaringen van vrienden en kennissen die ook kunststof kozijnen hebben. Liefst minstens een jaar oud, dan hoor je ook iets over nazorg. Vraag bijdergelijke berdijven een vrijblijvende offerte. Moet je al vaker om een offerte vragen of is de offerte een verward en incompleet zootje dan kan het best zijn dat ook de afwerking van de kozijnen zo wordt.

Succes. Gerrit

w.JONKER schreef:

>

> Beste lezers,

> Mijn vriend en ik willen kunststof kozijnen maar weten niet

> met we in zee moeten gaan.We hebben al diverse offertes laten

> maken maar de prijzen varieëren nogal.Aangezien de bedragen

> vrij hoog kunnen zijn en we het wel goed willen laten doen

> ben ik benieuwd naar reacties.

> Met vriendelijke groet,wendy

• Jan

Hallo,

Wij hebben van die knetterdure kunstof kozijnen van Exakta.

Ze zitten er nu ruim 7 jaar in,maar nog geen kleurverschil of

wat dan ook,tis wel supergoed (mag ook wel voor die prijs )

ze zijn ongeveer 3 x zo duur als de goedkopere soort.

Bijv. een draaikiepraam kostte toen Fl.5500,-

let wel op 1 ding nl. je mag er nooit een gaatje in boren voor vitrage o.i.d

Ze geven 10 jaar garantie .

en tis netjes afgewerkt

Ik heb alleen oude tel.nr. 05430-19725

Exakta Benelux B.V.

Antwoordnr. 113

7100 VE Winterswijk

• Peter

Zoek in ieder geval een leverancier die langer dan 5 jaar bestaat en die ook als bonafide bekend staat.

• Gerrit

Stuur even je e-mail adres, dan kan ik je meer informatie geven. Wij hebben enige ervaring met kunststof kozijnen en verschillende leveranciers.

• Wilma

Beste Gerrit,

Ik las dat jij wat informatie kan verstrekken en wat leveranciers kan noemen.

Wij staan voor het zelfde dilemma als Wendy kan jij mij aub soms ook wat informatie mailen /

Bijvoorbaat dank ,

groeten Wilma

• Frank

Hallo Jan,

Heb je er dan ook zo'n fijne leaseconstructie van Arenda bij ?

Ik hoop het niet voor je want dan betaal je niet 3 x de prijs die je bij de concurent

betaald maar 6x.

Ik heb dan ook al diverse soortgelijke leaseconstructies in hypotheekvorm omgezet,

waarbij de mensen er niet zeldzaam honderden euro's op vooruit gingen

Groetjes Frank

• Hoekstra

Zorg in ieder geval voor een bekend merk en dat de leverancier ook zelf fabrikant is

dit voorkomt een hoop ellende datze elkaar de schuld geven en belangrijk is aangesloten bij het vkg (vereniging van kunstsofkozijnfabrikanten) Exata is de duurste van het stel je kunt zeker voor de helft goedkoper klaar met ander profielmerken. b.v. Kroonkozijn nederland Eln enschede-Mulder Rotterdam zijn goede en vertrouwde adressen