schade aan kunststof bumper

• R. Groot

Ik heb schade aan een kunststof bumper van een Cadillac. Kan iemand mij adviseren om dit op een juiste manier te repareren. Ik ben namelijk niet bekend met de mogelijkheden van het repareren van kunststoffen. De bumper is gescheurd, maar alles zit nog op z'n plaats. Graag advies.

• Jan

kijk eens bij Berner Producten b.v.

E- mail info@berner.nl

Tel. 045 5339133

Deze onderneming heeft een soort kunststof

speciaal voor gescheurd kunststof te repareren

Jan

• johan ter horst

hallo ik ben een ervaren kunststof lasser die de bumper evt wel kan lassen

• Louis

Je moet eerst kijken van welk materiaal de bumper gemaakt is. Dit kan zijn van gerecycleerde kunststof , maar ook van PUR. Als hij van PUR is en dat verwacht ik wel in dit geval (amerkaans) dan is het moeilijker maar wel te doen. In het verleden heb ik al verschillende bumpers zo gerepareerd. Oa van Mazda Rx-7. Je hebt kans dat aan de binnenkant van de bumper een recycle-symbool staat, dan is het van een kunststof. Als er niets in staat dan mag je er van uit gaan dat het PUR is.

Louis

• N.M. v/d Brink

Wij hebben een volvo v40, Op de achterbumper rechts zit opeens schade. Niet door ons maar op een parkeerplaats. Het is een horizontale scheur en heel

vaag ook vertikaal. Is zoiets te repareren, en hoe? Hartelijke groet, Nicolien.