Ik ben een tweedejaars student commerciele econmomie aan de Heao Breda.Ik ben momenteel bezig met een marktonderzoek voor het kunststofbewerkingsbedrijf Cellumica in Breda.
Cellumica is een relatief klein bedrijf met 4 werknemers, dat kunststof platen bewerkt tot displays, bewegwijzeringsborden etc. De sterke punten zijn volgens de eigenaar; flexibiliteit en maatwerk. Er wordt gebruik gemaakt van mond-tot-mond reclame. Het afzetgebied is vrij regionaal.
De eigenaar kon niet vertellen in welke branche het bedrijf zich precies bevindt. Het is niet ingeschreven bij een branchevereniging. De eigenaar zegt dat het een vrij beroep is en dat er daarom geen branche is.
Ik ben op zoek naar gegevens van de branche; aantal bedrijven, omzet, marktleider, kenmerken van de branche(b.v lage toetredingsdrempel) milieuwetgeving etc.
Het probleem echter is dat ik wel veel informatie kan vinden over de kunststofindustrie in het algemeen(NRK) maar niets specifiek voor de kleine kunststofbewerkende bedrijven.
In het brancheboek van de NRK staan 25 branche, maar ik kan Cellumica in geen van die branche plaatsen.
Mijn vragen zijn:
- Is er een branche voor kunststofbewerkende bedrijven(plaatmateriaal)?
- welke bronnen zou ik daarover kunnen raadplegen(buiten het NRK)?
- Misschien is er echt geen branche(vrij beroep) maar kan ik dan wel informatie vinden over de markt en zo ja waar?
Wie kan mijn helpen?
Bvd
Arno