ervaringen RAKU

  • DK

    Wij zijn van plan om met RAKU een dakkapel te plaatsen.

    Zijn er mensen die goede/slechte ervaringen hebben met RAKU??

    Alvast hartelijk bedankt.

  • van Spijk

    Veel te duur. Ik zou nog even verder kijken. Wij hebben hem laten plaatsen door een bedrijf uit Zaandam en waren hier erg tevreden over. 30% goedkoper.

  • heku30

    mocht er belangsteling bestaan voor het plaatsen van een dakkapel Wij hebben het laten plaatsen door designbouw Tevens ook de kozijnen. Ze waren zeer correct en hebben goede ervaring met ze

    mocht er belangstelling bestaan mail me dan even

    heku30

  • monique

    Wij hebben 5 jaar geleden door raku een dakkapel laten plaatsen ben hier zeer tevreden over!

    wij verhuizen over ee jaar naar pijnacker waar we wederom een dakkapel door Raku laten plaatsen.

    Wij weten dat de prijsstelling iets hooger licht maar als je goed maar het materiaal

    en de op bouw kijkt is het het waard.

    Mijn bestaande dakkapel heeft geen lekage's en het ge intertergreerde screen is perfect.

  • j.weltevrede

    in 2003 hebben wij een dakkapel laten zetten door raku uit oudenbosch.het bezoek van de vertegenwoordiger en de meting dat was prima.

    daarna zijn wij nog naar de showroom in oudenbosch geweest en ook daar een goede ontvangst en uitleg.ook ben ik tijdens de fabricage van de dakkapel nog in

    de fabriek geweest .

    op de dag van aflevering zouden “ monteurs”om 09.00 aanwezig zijn om het gat in het dak te maken en rond 10.00u zou de kraanwagen arriveren. om 09.30

    heb ik naar raku gebeld met de vraag waar de “monteurs” bleven.die zouden volgens de medewerkster net op het punt staan om te vertrekken en inderdaad na

    30 min kwamen ze. nog geen 5 min later arriveerde de kraanwagen al maar toen moesten de “monteurs” nog naar boven.

    ik heb gelijk gezegd dat ik het dakraam had verkocht dus daar graag rekening mee houden, en inderdaad als een speer werd het raam eruit gehaald en een groot

    gat in het dak gemaakt.alle dakpannen werden op het raam gestapeld en zo naar beneden getakeld dus!! raam beschadigd.

    daarna werd de dakkapel omhoog getakeld voor montage.tijdens de montage kreeg ik telefoon van mijn werkgever en kon ik daardoor de plaatsing niet

    volgen.toen ik klaar was met bellen ben ik de tuin in gelopen om de dakkapel te bekijken.

    in een oogopslag zag ik al dat die scheef stond zeker 6 cm. daarop ben ik naar zolder gegaan en heb de “monteurs” gezegd dat de dakkapel scheef stond en niet

    zo`n klein beetje ook.na verbaasde blikken en een hoe kan dat nou zijn we naar beneden gelopen om het te aanschouwen vanuit de tuin,en inderdaad hij stond

    scheef.maar hoe kan dat nou, want hij had de dakkapel toch gericht gelijk met een balk op zolder dus dat moest wel goed zijn . maar dat die balk wel eens scheef

    kon zijn was niet tot hem door gedrongen.

    maar wat nu vroeg ik. ze hadden de dakkapel al vast gezet,dat was geen punt. ze liepen naar hun wagen en haalde daar een 10 tons krik uit die ze op zolder

    onder een balk plaatste en de hele dakkapel daarmee terug drukte waarna ze de ramen opnieuw moesten stellen en er nu nog een verschil van +/- 1cm zit dus

    nog niet waterpas en al het water loopt naar de linker hoek.ik heb de andere dag gelijk de eigenaar van raku gebeld , die is komen kijken met èèn van de “monteurs” en

    hij zei dat het absoluut geen kwaad kon want de dakkapel was getest bij tno dus het water kon makkelijk weg. !! conclusie: iets waterpas wegzetten hoeft niet

    meer want het kan toch geen kwaad. achteraf heb ik er spijt van dat ik dat toen heb geaccepteerd. dat was fout en ik baal er nu nog van. het waren gewoon

    een stelletje amateurs en eigenlijk had de eigenaar van raku gelijk moeten zeggen: los maken en goed zetten.

  • Jenny

    Geachte heer/mevrouw Weltevrede,

    Mocht u dit nog lezen; ik zou graag met u in contact komen. Ik wacht uw bericht af. Mvg