draai/kiepraam kunststof

• rovianne

wij krijgen binnenkort via de woningbouw kunststof draai/kiep ramen. nu heb ik ergens gehoord dat je ergens inzetstukken kunt kopen voor als de raam in kiepstand staat. Zodat je de raam veilig open kunt zetten zonder dat bv. de kat zich kan verwonden…

Heeft iemand er hier ooit van gehoord, en waar zou je zoiets kunnen krijgen?

• royalblue

Wij hebben ook katten én net een offerte opgevraagd voor kozijnen. Er bestaat een systeem, een ‘soort ’kierstandhouder', die aan de binnenzijde van het kozijn wordt geplaatst. Zodoende kan je zelf kiezen op welke stand je het raam zet. Het enige nadeel is, dat je de beugels blijft zien. Zou een ‘kozijnenboer’ deze los verkopen, ik weet het niet. Succes!

• de vakman

Deze zitten standaad in het kozijn. Hiermee kan je je vleugel op ongeveer 4 standen zetten, een soort ventilatie stand. Werkt perfect.

ik weet overigens niet of dit bij jullie “merk” ook zit maar meestal is dit toch een standaard iets. ..

tip: u kunt voor uw kozijnen ook een inzet hor plaatsen, houd de vliegen buiten en de katten binnen….

groetjes en veel plezier

• royalblue

Horren: dan nog bestaat het gevaar van verstikking (als je geen kierstandhouder hebt).

Wij hebben voor allebei gekozen. Poesies blij met frisse lucht, wij gerustgesteld, geen muggen.

Succes.