Schatting prijs zonder exacte situatie te zien

• Maaike

Ik overweeg een jaren 30 woning te kopen waar erg veel aan moet gebeuren. Een van de werkzaamheden wordt het vervangen van de kozijnen. Om te kijken of het allemaal haalbaar is probeer ik van de verschillende werkzaamheden kostenschattingen te maken. Van werkzaamheden in huis kan ik dat zelf aardig, maar van kozijnen weet ik niet zoveel. Wie helpt?

Het gaat om een jaren 30 woning, die nu overal voorzien is van houten kozijnen met 1e generatie dubbel glas, wat in slechte staat is, deels lek.

Wat ik wil is onderhoudsarm kunststof wat zo veel mogelijk bij een jaren 30 woning past (zeker omdat de woningen ernaast qua uiterlijk identiek zijn). Ook de indeling van de ramen moet gelijk blijven. Gezien de ligging op de wind en aan een drukke 100 km-weg zijn isolatie en geluidswering van het grootste belang!

Begane grond:

Voorraam: ca. 2x2, groot raam met daarboven twee kleine naast elkaar

2 openslaande deuren naar de plaats achter de woning.

Eventueel (is als enige in goede staat): voordeur+bovenraampje.

1e en 2e verdieping:

1 raampartij van 3 vierkante ramen (per raam ca. 80x80cm), tenminste 2 moeten open kunnen.

2 raampartijen van elk 2 vierkante ramen (per raam ca 80x80), tenminste 1 moet open kunnen.

1 los raam (openslaand), van ca 50x80

Offertes laten maken gaat wat lastig als je nog in onderhandeling bent over een woning. Kan iemand me helpen een grove schatting te maken van de kosten van bovenstaande werkzaamheden? De woning ligt op ca. 50 km van de Duitse grens, dus ik overweeg de kozijnen door een Duitse firma te laten plaatsen (als alles doorgaat). Alvast bedankt!

• Richard Verwers

Het is niet als reclame bedoelt, maar is het waarschijnlijk toch. Neem eens een kijkje op kozijnenverkoop.nl. Daar kun je online zien hoeveel de kozijnen je gaan kostten. Er wordt geen prijs gegeven over de montage, maar zo weet je in ieder geval al iets meer.

• Maaike

Beste Richard,

Bedankt voor de link, ik zal er eens rondkijken. Overigens hebben we inmiddels besloten het huis niet te kopen. De kosten voor verbouwing zouden zo hoog worden dat we onvoldoende hypotheek konden krijgen. Helaas…

Maaike

• Iveta

Hoi Maaike,

jammer van de huis. Ik heb zelf ook een huis gekocht, van 1935, dus ik moet veel verbouwen. Ik wilde nieuwe kunstof kozijnen plaatsen maar de prijs hier in Nederlnad is te hoog, dus ik heb geregeld dat te kopen in Slowakije. Alles erop, montage, 10 jaar garantie, 50% van de prijs wat ik had gekregen van keur kozijn.

dus, als je een huis koopt, laat me het weten en ik kan tenminste wat goedkopere, kunstof of houten ramen, deuren, garage deuren voor je regelen.

groeten en veel success

iveta