*Ster-Kozijnen , Lonneker*

  • JaaP

    Lieve lezers en lezeressen.

    Mocht U in het oosten van het land aan nieuwe kozijnen denken , zou ik U advseren , om Ster kozijnen te mijden , daar deze firma een bron van ergernissen is . Slecht afgewerkt , spullen niet geleverd , kortom :prutswerk

    Voor nadere inlichting kunt U me mailen , zodat ik de bewijzen middels foto*s kan laten zien

    JaaP

  • hanno assink

    Beste Jaap,

    wij komen uit het oosten, Oldenzaal, en staan op het punt kozijnen te kopen.

    Ik heb 3 offertes liggen waarvan 1 van ster.

    Ik ben dus zeer geinteresseert in jou verhaal.

    groet,

    Hanno en GeertjeJaaP schreef:

    >

    > Lieve lezers en lezeressen.

    > Mocht U in het oosten van het land aan nieuwe kozijnen denken

    > , zou ik U advseren , om Ster kozijnen te mijden , daar deze

    > firma een bron van ergernissen is . Slecht afgewerkt ,

    > spullen niet geleverd , kortom :prutswerk

    > Voor nadere inlichting kunt U me mailen , zodat ik de

    > bewijzen middels foto*s kan laten zien

    > JaaP

  • JaaP

    Als U Uw email adres niet verborgen had , had ik kunnen reageren

    JaaP

  • JaaP

    Eerlijkheidshalve moet ik wel vermelden dat de horren inmiddels geleverd en geplaatst zijn , dat dan weer wel .

    Nog een gebrekje of vier , en als dat geregeld is , is iedereen tevreden , zelfs ik .

    Canere surdo?

    JaaP

  • hanno

    Sorry Jaap, ik had geen idee dat mijn mail adres verborgen was.

    Bij deze.

    groet,

    Hanno

  • JaaP

    Goedemorgen

    Ik begrijp dat U ook een offerte aangevraagd heeft bij Ster kozijnen .

    Enkele puntjes om op te letten :

    Ik kreeg een linksdraaiende achterdeur , en er zat toch echt een rechtsom draaiende in . (**Foutje van de verkoper**)

    Een nieuw kozijn was wel mogelijk , maar **dan moest ik ook wat water bij de wijn doen**

    Dat begrijp ik dus niet , want het is niet mijn fout dat er een verkeerd kozijn geplaatst wordt .

    Men heeft de de deur omgezet , met als gevolg dat er nogal wat gaten in zaten , die door de fabriek hersteld zijn , maar….enkele daarvan zijn nog steeds te zien .

    Het rubber in de deur is ook beschadigd , en in plaats van de hele lengte te vervangen , is er een stukje van ongeveer drie centimeter tussen gezet , en is dus duidelijk zichtbaar , en dat zal wel zo blijven ook .

    De raamdorpels zaten er scheef in , met aan elke zijkant zat 2 1/2 cm cement . Dat was makkelijker dan een tegel op maat te zagen en er tussen te plaatsen . Dit is verholpen , want ze hebben boven en beneden de dorpels er uit gehakt , en er nu wel sluitend , van muur tot muur , terug geplaatst .

    De glaslatten aan de binnenkant van de achterdeur vertoonden nogal wat kieren , of zaten te strak tegen elkaar , maar dat is inmiddels verholpen .

    De zijkant van de raamdorpels zijn met een viltstift bijgewerkt , maar uiterst slordig . Ook dat zal wel zo blijven .

    Om de bijbestelde horren heb ik moeten vragen , want anders , al is dat een hypothese , had ik ze waarschijnlijk niet gekregen . ( Dit is , zoals ik al meldde , uiterst subjectief )

    Dus:

    Verkeerd om draaiende deur geplaatst .

    Raamdorpels in eerste instantie prutswerk

    Kieren en opstaande glaslatten

    Zijkant raamdorpels zien er nog steeds niet uit (erg zichtbaar !!)

    Rubber in de achterdeur provisorisch gerepareerd . (Blijft zichtbaar)

    De vele malen , dat ze hier geweest zijn om het e.e.a. te herstellen , heeft dat ons veel tijd gekost , ( wij werken alle twee ) en van enige financiële compensatie was geen enkele sprake , terwijl dat , gezien de vele verloren uren , zeer gepast zou zijn .

    En wat me vooral dwars zit , is dat ik water bij de wijn zou moeten doen , om een correct kozijn geplaatst te krijgen , een fout , waar ik geheel buiten sta .

    Na alle problemen , en de oplossingen , zijn er dus vier resterende zaken :

    De zijkant van de raamdorpels slordig bijgewerkt (groen) aan de voorkant , en erg zichtbaar

    De nog zichtbare gaatjes is de achterdeur .

    Het stukje rubber dat er tussen gezet is . (erg zichtbaar)

    Geen enkele financiële tegemoetkoming voor de vele overbodig verspilde uren , want als alles in één keer goed geplaatst was , was dat niet nodig geweest .

    Dit zijn mijn ervaringen met Ster kozijnen ………..

    JaaP

    Mocht er evt toch een al dan niet bescheiden financiële tegemoet-koming gedaan worden , wat ik zeker niet verwacht, laat ik U dat weten …….

  • JaaP

    Uiteindelijk is alles naar wens afgeleverd , hetgeen geduurd heeft van 13 januari tot gisteren , 26 maart .

    Uiteraard zonder enige vorm van een excuus , of een andere blijk van goede wil .

    Sterker nog , er kon verder geen enkele reactie af , geheel volgens verwachting trouwens , dat dan helaas weer wel .

    Nieuwe kozijnen zonder pijn : Niet laten plaatsen door *Ster-Kozijn* ……..

  • Jovigirl

    Hallo,

    Ook wij hebben in juli 2008 onze gehele woning laten voorzien van kunststofkozijnen van Sterkozijn te Lonneker (nu Oldenzaal).

    Ik snap dat je boos wordt wanneer dingen niet goed geregeld worden maar ik sta hier toch wel van te kijken…….bij ons ging het namelijk wel goed.

    Vantevoren werd er gezegd dat ze 2 weken bezig zouden zijn. Nu was het nogal een project bij ons maar ik dacht (gezien de verhalen die ik vaak op fora lees) dat het wel sneller zou gaan. Alles ging echter met de grootste precisie en het heeft inderdaad 2 weken geduurd.

    Wij zijn erg tevreden over én het geleverde product en de manier waarop e.e.a. is geplaatst en afgewerkt.

    Bij Sterkozijn hoef je pas te betalen als alles naar wens is geplaatst en dat hebben we dan ook daarna (vanaf ons vakantie-adres) gedaan.

    Na onze vakantie is de eigenaar geweest om e.e.a. op te leveren en de kleine puntjes (ben nogal een pietje precies!) zijn naar behoren verholpen.

    Zowel aan de binnen- als aan de buitenkant is alles super afgewerkt.

    Ik denk dat je ook wel afhankelijk bent van welke monteurs er bij je komen werken…….helaas is niet iedereen zo goed en secuur in zijn werk.

    Groet,

    Yvonne

  • Kim

    Ik wil even hierop reageren.

    Nu bijna 3 jaar later leveren ze nog steeds hetzelfde prutswerk.

    Ook al zijn ze nu gevestigd in Oldenzaal.

    Helaas heb ik niet het geluk gehad die Jaap wel had.

    Ik heb namelijk nog steeds geen reactie na talloze email en telefoontjes.

    Dit is gebeurd in 2011 nu maanden later in 2012 nog steeds geen reactie.

    Wij hebben kunststof panelen tegen het huis laten leggen.

    Dit is gebeurd door zo'n kleine kraan met een bak eraan zodat ze bovenin konden komen.

    Achteraf hebben wij het werk beoordeeld en wat zijn wij ons kapot geschrokken!

    De kunststof panelen zijn ontzettend slecht tegen het huis aangelegd.

    Er zitten geen hoeklijsten en de panelen zijn niet goed met elkaar verbonden.

    Het ziet er erg lelijk uit omdat het niet goed in elkaar zit.

    Een dag later kwam de buurman bij ons om te zeggen dat hij schade aan het huis had.

    Ze zijn met de kleine kraan tegen de goot van de schuur gekomen.

    Dus hebben wij contact opgenomen met de klantenservice.

    In eerste instantie reageerden ze wel en hebben wij foto's van de schade en het slechte werk opgestuurd via de mail.

    Hierna heeft sterkozijn ons steeds genegeerd, waar ze wel erg goed in zijn.

    Wij zitten nog steeds met het prutswerk en de schade.

    Ik hoop met dit bericht mensen te kunnen waarschuwen.

    Want er is een heel grote kans dat je later met de gebakken peren zit.

  • Vincent

    Geachte Kim,

    Dit verhaal is bij Ster Kozijn ons niet bekend! We hebben natuurlijk iedereen gevraagd alleen weet niemand hier er van af!

    Wilt u anders even reageren? Via het internet of via de telefoon! Dan kunnen we dit bespreken…….

    Met vriendelijke groeten

    Ster Kozijn